موشن گرافيك موشن گرافيك

mycustomer

موشن گرافيك

 

موشن گرافيك چيست؟

اين هنر دقيقاً شبيه به ساخت انيميشن است، ولي بايد گفت كه انيميشن روايت داستاني دارد و در موضوعاتش به شخصيت‌هاي واقعي و غيرواقعي مي‌پردازد، پس مي‌تواند براي سينما و سرگرمي‌هاي متنوع، كاربردهاي فراواني داشته باشد. در صورتي كه هنر موشن گرافيك حالت سمبليك دارد و غالباً پيام‌ها را به شكل متحرك به مخاطبين انتقال مي‌دهد.

به همين دليل موشن براي تبليغات و برند سازي گزينه بسيار مناسبي است. امروزه اين رشته طرفداران بسياري را به سمت خود جلب كرده است و به صورت حرفه‌اي داراي نرم‌افزارهاي پيشرفته‌اي مي‌باشد.

در حقيقت قرار گرفتن دو كلمه موشن و گرافيك در كنار هم به معني حركت گرافيك براي انتقال دادن پيام است. بنابراين لازم است بدانيد در اجراي تمامي موشن ها هيچ تصوير واقعي وجود ندارد و تنها گرافيك‌هاي به حركت درآمده با استفاده از فتوشاپ و ايلاستريتور ساخته مي‌شوند‌. بر همين اساس ارائه محتوا با استفاده از موشن‌هاي گرافيكي مي‌توانند در حد فوق العاده اي در مخاطبان جذابيت ايجاد كنند.

 

مزاياي موشن گرافيك

كارهاي گرافيكي در انتقال محتوا مهارت زيادي دارند، به طوري كه مي‌توانند در زمان بسيار كوتاهي همچنان تاثيرگذارترين پيام و محتوا را انتقالب دهند.

همچنين مي‌توان گفت موشن ها اين توانايي را دارند تا بر روي برخي پلتفرم‌ها، سيستم‌هاي كامپيوتري، وب‌سايت‌هاي مختلف و حتي گوشي‌هاي همراه به شكل آنلاين و آفلاين نمايش داده شوند.

ضمن اينكه رنگ‌هاي به كار رفته در گرافيك‌هاي موشن شخصيت و فضاي بسيار جذابي را براي مخاطب ايجاد مي‌كند.

 

كاربرد موشن هاي گرافيكي چيست؟

بايد گفت كه بيشتر ويديوهاي تبليغاتي برگرفته از حركت‌هاي گرافيكي هستند. البته ساخت فيلم‌هاي كوتاه در شبكه هاي اجتماعي و فضاهاي اينترنتي جزو پركاربردترين مواردي است كه از موشن هاي گرافيكي كمك گرفته‌اند.

 

برندهاي برتر موشن گرافيك

موشن گرافيك در دنياي ديجيتال يكي از پرطرفدارترين حرفه‌هايي است كه شباهت زيادي به انيميشن دارد با اين تفاوت كه تمام تصاوير موشن ها غيرواقعي و گرافيكي هستند. البته اين رشته هنري انواع مختلفي را شامل مي‌شود كه براي شناخت بيشتر آن مي‌توانيد با ما در اين بخش از برند آناليز همراه باشيد تا شما را با اين موضوع بيشتر آشنا كنيم. همچنين ما در پايان مقاله سعي كرده‌ايم ۱۰ برند برتر و شركت معتبر را در زمينه ساخت موشن گرافيك به شما معرفي كنيم.بنابراين شما مي‌توانيد يكي از بهترين مراكز را متناسب با خدمات موردنظرتان، امتيازات مراكز و نوع خدمات ارائه شده آن‌ها انتخاب كرده و در اين زمينه بهترين خدمات را دريافت كنيد.

 

انواع موشن گرافيك كدامند؟

لازم است بدانيد اين نوع پديد آمدن حركت و صدا كه جذابيت بسياري براي مخاطبان دارد داراي انواع مختلفي است كه در ادامه به معرفي آن‌ها مي پردازيم:

 

ويدئورئال

موشن هايي هستند كه فيلم‌هايي از فضاي حقيقي را به تصوير مي كشند، لازم است بدانيد در ويدئورئال ها هيچ نوع طراحي گرافيكي وجود ندارد بلكه انتقال پيام توسط تصوير برداري، تدوين و بسياري فاكتورهاي وابسته ديگر مانند صدابرداري و صداگذاري انجام مي‌شود‌.

 

ويديو موشن

اين نمونه از موشن ها، تركيبي از تصوير برداري و طراحي هاي گرافيكي مي باشند. غالبا اين نوع طراحي هاي گرافيكي علاوه بر بالابردن جذابيت، جهت نمايش دادن اطلاعاتي مورد استفاده قرار مي گيرند كه با تصوير برداري قابل اجرا نيستند.

استاپ موشن

استاپ موشن يكي از جالب ترين موشن هايي است كه براي تهيه آن بايد از اشياء واقعي عكس گرفت. در ساخت اين نمونه موشن لازم است تا اشياء در حالتي جزيي به حركت درآيند و از هر حركت، عكس هاي مختلفي گرفته شود. در نهايت كليه عكس ها توسط يك نرم افزار ويژه پشت سر هم چيده مي‌شوند تا حس حركت دادن به بيننده القاء شود.

 

اينفو موشن

اين مدل موشن ها در واقع ويدئو هايي هستند كه براي ساخت آنها از تكنيك اينفوگرافيك استفاده مي‌شود، حركت در اينفوموشن به گونه اي است در آن اساسي ترين تكنيك هاي اينفوگرافيك به كار مي رود.

 

ابزارهاي ساخت انواع موشن هاي گرافيكي

دقت كنيد كه براي ساخت موشن گرافيك‌هاي متنوع از ابزارهايي مانند:

 

Adobe After Effect

Adobe Premiere

Adobe Animate

3DMAX

Syntheyes

استفاده مي‌شود، البته خوب است بدانيد كه پلاگين ها و بسياري ابزارهاي ديگر مانند Nuke، Maya، Adobe illustrator و البته Adobe Photoshop هم مي‌توانند در ساخت موشن هاي گرافيكي مورد استفاده قرار بگيرند.

 

سخن پاياني

اگر مي‌خواهيد از ساخت موشن‌هاي گرافيك حرفه‌اي كاربري‌هاي فراواني داشته باشيد و يا از اين شيوه براي برندسازي خود استفاده كنيد اما نمي‌دانيد اين خدمات را به كدام مركز بسپاريد تا به صورت كاملاً حرفه‌اي و تخصصي كارتان را تحويل بگيريد.

نگران نباشيد چرا كه ما در ادامه اين بخش از برند آناليز 10 برند برتر در زمينه توليد موشن گرافيك را به شما معرفي مي‌كنيم تا شما با بررسي اين مراكز تخصصي و حرفه‌اي بتوانيد بهترين مركز را براي انجام خدمات موردنظر خود انتخاب كنيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/20 ساعت: ۱۳ توسط:mycustomerr :